ΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΙΑ

ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Όλοι προσπαθούμε να τρώμε σωστά και να γυμναζόμαστε. Αλλά δεν είναι εύκολο.   Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει να τρώμε 5 έως 9 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα*. Ωστόσο, πολλοί ειδικοί ανησυχούν ότι ακόμα και τα φρούτα και τα λαχανικά που αγοράζουμε στα καταστήματα σήμερα, δεν είναι τόσο θρεπτικά όσο ήταν στο παρελθόν. Με το φορτωμένο πρόγραμμά μας και τις πολλές δραστηριότητές μας, το 75% από εμάς δεν καταναλώνουμε αρκετά από τις προτεινόμενες ποσότητες, δημιουργώντας ένα κενό μεταξύ αυτού που τρώμε και αυτού που χρειαζόμαστε**.  Ακόμα και όταν τα γεύματά μας περιλαμβάνουν φρούτα και λαχανικά, συχνά δεν είναι η ποικιλία που θα υποστηρίξει σωστά την υγεία μας. Τί μπορώ να κάνω;

Τα συμπληρώματα μπορούν να βοηθήσουν στην αναπλήρωση των κενών στη διατροφή μας, φροντίζοντας ώστε το σώμα μας να πάρει τη σωστή σειρά θρεπτικών συστατικών στις κατάλληλες ποσότητες. Τα συμπληρώματα διατροφής ταιριάζουν ακόμη και στα πιο πολυάσχολα προγράμματα, με ευκολία.

* Πηγή: Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ)/ Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (ΟΤΓ) των Ηνωμένων Εθνών. Δίαιτα, Διατροφή και Πρόληψη Χρόνιων Ασθενειών· Έκθεση Κοινής Διαβούλευσης Εμπειρογνωμόνων στη Γενεύη ΟΤΓ/ΠΟΥ, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, 2003 (Τεχνική Έκθεση Σειρά Νο. 916)
** Hall JN, Moore S, Harper SB, Lynch JW. Παγκόσμια διακύμανση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Am J Prev Med. 2009: 36(5):402-409.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ

ΚΕΝΟ ΣΤΗΝ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Θέλουμε να κάνουμε μια υγιή ζωή και να είμαστε στα καλύτερά μας. Αλλά αν έχουμε ελλείψεις στη διατροφή μας, το σώμα μας δεν είναι σε θέση να αυτο-αναρρώνει και να παραμένει δυνατό. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να καταναλώνουμε τη σωστή ποσότητα από την ποικιλία των φρούτων και των λαχανικών που χρειαζόμαστε;

Στο σύγχρονο κόσμο μας, αντιμετωπίζουμε μια σειρά από εμπόδια για να αποκτήσουμε τη σωστή ισορροπία. Το φορτωμένο πρόγραμμά μας, οι αλλαγές στις δίαιτες και η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών κάνουν δύσκολη την κατανάλωση μιας υγιεινής ποικιλίας από φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Τα υψηλά επίπεδα των ρύπων και των φυτοφαρμάκων και η μείωση της ποιότητας των φρέσκων τροφίμων που ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις, κάνουν πολλούς ειδικούς να αμφιβάλλουν για τη θρεπτική αξία των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων. Πολλοί θρησκευτικοί κανόνες και πολιτιστικές παραδόσεις περί διατροφής μπορούν να περιορίσουν περαιτέρω την επιλογή των τροφίμων μας, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την επίτευξη της σωστής ισορροπίας.

Θέλουμε να ζήσουμε τη ζωή στο έπακρο, αλλά τα κενά στην καθημερινή μας διατροφή μπορεί να μας αναγκάσουν να μην απολαμβάνουμε όλα όσα αξίζουμε. Τρώμε συχνά όταν είμαστε έξω, καταναλώνοντας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη και ζάχαρη και οι οικογενειακές μας ανάγκες δεν διευκολύνουν πάντα την υγιεινή διατροφή. Η γεφύρωση αυτών των διατροφικών κενών είναι το πρώτο βήμα για τη διατήρηση ενός δραστήριου και ικανοποιητικού τρόπου ζωής.

ΑΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΜΕ

ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ

ΚΑΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι βιταμίνες & τα μέταλλα είναι σημαντικά για τη διατροφή μας, αλλά γνωρίζετε ότι το σώμα σας δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς αυτά; Στην πραγματικότητα, χρειαζόμαστε μικρές ποσότητες πολλών βιταμινών και μετάλλων στην καθημερινή μας διατροφή, για φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη.

Τα μακροθρεπτικά συστατικά, όπως οι υδατάνθρακες και τα λίπη, αποτελούν βασικές πηγές ενέργειας.  Οι πρωτεΐνες συνθέτουν τον ιστό του σώματός μας, ενώ τα μέταλλα παρέχουν δομή και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο σε πολλές μεταβολικές διεργασίες. Οι βιταμίνες είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας και η έλλειψη τους στη διατροφή εκδηλώνεται σε πολλές χρόνιες ασθένειες.  Δεν μπορούμε να αποθηκεύουμε τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες και πολλά μέταλλα, γι΄αυτό χρειαζόμαστε μια σωστή δόση καθημερινά, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το σώμα μας έχει ό,τι χρειάζεται για βέλτιστη υγεία.   Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες αποθηκεύονται στο λίπος μας, αλλά αν έχουμε ένα κενό καθημερινά στη διατροφή μας, μπορεί να εκδηλωθούν σοβαρές χρόνιες παθήσεις λόγω των της έλλειψης αυτών των ενώσεων.

Ο οργανισμός μας για να παραμένει σε ισορροπία έχει ανάγκη επίσης μια ποικιλία άλλων θρεπτικών στοιχείων.  Τα ωμέγα λιπαρά οξέα βοηθούν στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς και επίσης υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα & το μεταβολισμό.  Τα οστά μας, ο εγκέφαλος και το αίμα ευδοκιμούν με ένα σωστό συνδυασμό θρεπτικών βιταμινών και μετάλλων και τα αντιοξειδωτικά ενισχύουν τη φυσική άμυνα του σώματός μας, αφού βοηθούν ώστε να σταματά η ζημιά των κυττάρων μας από την εργασία, τη ρύπανση και το στρες.  Το νερό είναι απαραίτητο για να αποφεύγουμε την αφυδάτωση και συμβάλλει στην φυσιολογική ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.   Η σωστή ισορροπία των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή μας μπορεί να μας βοηθήσει να απολαμβάνουμε περισσότερο τη ζωή και να αρρωσταίνουμε λιγότερο.

Κάθε μέρος του σώματος έχει ειδικές ανάγκες για να λειτουργεί στην εντέλεια:

Μάτια: Βιταμίνη Α και καροτενοειδή για τη διατήρηση της φυσιολογικής όρασης

Δόντια: Το φθόριο διατηρεί την επιμετάλλωση και το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική διατήρηση των δοντιών.

Οστά: Το ασβέστιο χτίζει γερά οστά και η βιταμίνη D, η βιταμίνη Κ, ο φώσφορος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος υποστηρίζουν την υγεία των οστών.

Αίμα: Ο σίδηρος, το φολικό οξύ και η βιταμίνη Β12 συμβάλουν στη δημιουργία των νέων κυττάρων του αίματος, ενώ οι βιταμίνες Κ υποστηρίζουν τη φυσιολογική πήξη του αίματος.

Νεύρα: Η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και οι βιταμίνες Β, όπως οι Β12, Β6, βιοτίνη, νιασίνη, ριβοφλαβίνη και θειαμίνη βοηθούν στην ανάπτυξη και ρύθμιση του νευρικού συστήματος.

Ιστοί, Δέρμα: Ο ψευδάργυρος, μαζί με τις βιταμίνες Ε και C ενεργούν για να προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες, ενώ, βιταμίνη Α, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, βιοτίνη και ιώδιο υποστηρίζουν την υγεία του δέρματος.

Μύες: Βιταμίνη D, μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας των μυών.

Κύτταρα: Βιταμίνες C και Ε, χλώριο, κάλιο, ψευδάργυρος υποστηρίζουν τα υγιή κύτταρα και βοηθούν στην ανανέωσή τους.